Och så var det dags igen...


Tänkte att jag skulle försöka hålla igen lite denna veckan, har insett att vi faktiskt kommit in i vårmånaden och kommer alltså snart att hänga in vinterkappan i garderoben, började i måndags och redan onsdag (nu talar jag inte om bantning utan bara om att äta lite mindre ;) började vågen visa lite, lite mindre för att idag öka ett halv kg. Jag väger alltså mer än när jag började och ändå har jag varit duktig och promenerat också varje dag, kanske bäst att sluta innan det tar en ände med förskräckelse ;)  Schäslongen...här kommer jag :)

Idag drog det igång igen, mer renovering alltså. Det var INTE min idé, tyckte faktiskt att det kunde vara lugnt ett tag och njuta av matrummet, men nix, först tänkte mannen börja i köket, men alltså köket är ett av de värsta ställen som finns att börja renovera (fast han nämnde ordet diskmaskin, så lite frestad var jag ;) , fast det var inte speciell roligt när vi gjorde vid toaletten heller, om jag säger en vecka utan toadörr så förstår ni säkert, så fort det kom någon så blev jag kroniskt kissnödig och nej toabesök var inte aktuellt ;)  Nåja vi kompromissade, snäll jag är, va ;) så han fick börja på vår lilla sunkhall. Vi har alltså en liten hemsk hall med igenspikad dörr på baksidan, tanken är att dörren ska bli dörröppning längre fram till en tvättstuga eller ett nytt sovrum till oss eller en solaltan eller om vi blir riktigt trötta bara byter dörr.
Nu torkar jag tvätt där så länge.
Idag blev det iaf nytt golv där och sen ska vi tapetsera om rätt omgående, känns lite synd att hänga tvätt där sen, det hade blivit ett perfekt litet lekrum till Alicia.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ni tröttnar aldrig på renovering ;-) tänk om vi hade haft samma ork, vi behöver verkligen gå om allting här igen. Men det blir aldrig av.

2009-03-06 @ 06:44:01
Postat av: TuvaLiten

Oh, vilken energisk man du har:) borde fösa ihop honom med min gubbe så kanske han kan sprida lite renoveringsbaciller, här händer absolut ingenting!! Smart att locka med en diskmaskin ;-)

Postat av: Ulrica

Annika: Det är tyvärr inte jag som har orken, hade nog helst haft lite lugnt ett tag men han har rätt, hallen är verkligen hemsk och det blir ju bra när det är klart. Fast jag har hotat honom, blir han arg och sur ska jag elda upp hans tapeter ;) , tyvärr blev han inte speciellt rädd, han sa att han kunde köpa nya ;)

2009-03-06 @ 10:38:07
Postat av: Botti

Men vad kul ni har det! tycker jag som typ alldrig fixar med väggar eller golv här... får vi se lite kort oxå?? är ju halva nöjet att få se före å efter bilder ju!

2009-03-06 @ 11:36:56
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0