Det finns mycket äckligt här i världen :)

Åh, Alicia och hennes goa kommentarer :)  Hon har varit på ett sådant underbart humör nu i många dagar, det är så sköönt och hon säger så mycket gulligt och mindre gulligt med för den delen. Imorse vaknade jag till vid femtiden och hon såg så söt ut där hon låg bredvid mig i sängen så jag kunde inte låta bli henne utan gav henne en jättepuss på munnen, tyvärr vaknade hon till och hon tyckte INTE om det :MAMMA!  ÄCKLIGT! röt hon till innan hon somnade om. Men det tyckte inte jag att det var och idag så pussade hon mig så det jämnade ut sig ;)  Äckligt och usch och fy och pi är det mycket som är nu, idag stod hon (har alltid något med sig som hon kan stå på så att hon når upp) och tittade ner i diskhon och där låg något på botten och usch vad otäckt det var, hon ojade sig en lång stund .En stund senare small det plötsligt till, då hade hon vält omkull en stol och hittat en dammtuss som satt fast under stolbenet, det kom hon med i handen och hela ungen riktigt rös när hon gav mig den och förklarade: ÄCKLIGT! Sen skulle vi gå och hämta Angelica vid skolan och då ser hon en bil med smutsigt underrede, det rann fullt av smuts och grus från den och DET var bara så ÄCKLIGT, där stod vi minst fem minuter och pratade om vilken smutsig bil och att den behövdes verkligen tvättas.

Sen har hon lärt sig att säga din dumma höna också, det säger hon ibland när hon är arg men just nu är hon ju glad så när vi åt frukost så klappade hon mig och sa: BRA HÖNA och det var ju trevligt.
Idag har vi annars lekt mycket med hennes saker hon fick igår och vid ett tillfälle så sa hon: Tack snälla mamma för Bamse! och så höll hon i sina nya Bamseleksaker och såg så glad ut. Rara söta goa Lisen :)

Kommentarer
Postat av: Sivan

Så gulligt!! Bra höna =) Underbara foton nedanför också. Grattis till din tös 2-årsdag om jag inte sagt det innan!

2009-03-26 @ 22:13:21
URL: http://jagsiv.bloggagratis.se/
Postat av: TuvaLiten

Vilken goding du har! Bara längtar tills min skrutta kommer på att livet blir mycket roligare om man pratar, men hon är envis min loppa, efter mamma, pappa, tuttä och glass verkar det inte finnas så många fler intressanta ord att lära sig ;o) men det kommer väl...samtidigt som håret, kanske...:)

Postat av: Anna B

Äcjligt säger Sara också mycket. Mer och mer tycker jag. När hon var i din tjejs ålder hade hon iofs inte ord för det, men visade med hela sin kropp hur äckligt en sak kunde vara. SÅ var aldrig killarna.

2009-03-27 @ 08:09:24
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com
Postat av: botti

asg Åh vad söt hon är!!! Bra höna! Äckliga saker kan jag ju hålla med om att det finns en del av! Sicken gullunge!



/B

2009-03-27 @ 08:59:44
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Nettan

s hon är ju för härlig den där lilla. :)



Ja, du har en utmaning inne hos mig också.

2009-03-28 @ 13:22:49
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0