Ring, ring

Idag har jag ringt runt 40 samtal och inte fått något uträttat, först till en som jag sökt i 2 dagar o idag var hon på ett annat ställe så jag får försöka imorgon igen för henne måste jag ha tag i. Sen försökte jag få tag i vår distriktsköterska, Lisen skulle ju haft sin 18-mån. spruta i höst men hon och vi andra var förkylda i 2 månader så vi skulle skjuta fram det till våren istället. Idag när vi pratade lite här hemma kom vi fram till att vi oftast är förkylda på våren så man skulle kanske passa på med den där sprutan nu när vi är friska. Väntade in telefontiden och sen var det så klart upptaget i en halvtimme, när jag äntligen kom fram så fick jag beskedet att jag skulle ringa ett nytt nummer, vilket jag gjorde och där var det upptaget igen ända tills telefonsvararen sa att DIN TID ÄR UTE, ja,kanske inte riktigt men åt det hållet ;). Visst är det bra med telefontider men det hade varit ännu bättre om man kom fram också. Får se om jag tar tag i det imorgon igen.

Höll på i 2 timmar (nästan, men det lät bra) med att ha storstädning i Antons rum, det var inte så smutsigt där men eftersom han blir dålig när man rör upp damm så tänkte jag att jag skulle passa på när han var i skolan, nu i eftermiddag när han kom hem så frågade jag om han hade märkt något i sitt rum. Nej, ingenting. Och jag som hade väntat mig något i stil med tack snälla mamma. Nåja,hoppet är ju inte ute, kanske han märker det ikväll när han lägger sig i sin rena, nybäddade säng :)

Kommentarer
Postat av: Nettan

ja det där med telefontider och upptaget tills telefontiden är slut för dagen kan man ju få spunk på.

Här har de tack och lov inget sånt system utan man kan ringa hela dagen från kl 7.30 till 17.00 för att få tider dit man nu vill ha tid. Superpraktiskt.

2009-01-08 @ 18:40:33
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Ja, det är lite retfullt, sååå kul o bara sitta o ringa utan att någon svarar är det ju inte ;)

2009-01-08 @ 22:34:42
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej!

Ja visst är det kul att se att vi hemmamammor faktiskt finns!! Det är ju inte ett alltför vanligt val...

Mysiga vinterkort på familjen!

Ha det gott!

Jeanette

2009-01-08 @ 22:37:58
URL: http://alltoingetmedjeanette.blogspot.com
Postat av: TuvaLiten

Åh vad det är trist med dessa telefontider, köer, tryck 1 för...:( Försökte själv komma fram till F-kassan eftersom jag gjort en miss när jag anmälde f-penningen (glömde visst bort att jag skulle ta ut semester en vecka, ooops) men det var lögn att komma fram. Tror att jag fick till det via nätet till slut, men risken finns väl att mina pengar lär dröja till nästa jul eller nåt;)

Postat av: Ninni

Hej, ramlade in här och vad härligt du skriver! Skrattade gott åt beskrivningen av telefonsvararens "din tid är ute"...hihi dagens skratt!

Ha det gött, här töar det tyvärr...

2009-01-09 @ 08:22:11
URL: http://ninnih.blogspot.com
Postat av: Annika

Märkte han nåt igår kväll ;-)

2009-01-09 @ 08:27:09
Postat av: Ulrica

Annika, jag frågade honom i morse och han svarade, tack snälla mamma jag märkte det när jag la mig i min nybäddade säng. Jag frågade honom om han läser min blogg, men han nekar. Han brukar ju aldrig ljuga så jag får väl tro honom :).



Ninni! Vad kul att du ramlade in :).Jag ska trilla in hos dig med så fort jag hinner.



Tuvaliten, ja, du kan nog sikta in dig på nästa jul, det brukar ju ta tid ;)



Jeanette, ja, ibland känner man sig lite ensam och då är det skönt att veta att det finns fler :)

2009-01-09 @ 10:21:06
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Lilla mamman

Ja fy, såna där telefonsamtal kan jag verkligen gå och dra mig för att ringa. Det märkliga är att barnen brukar vara jättelugna så länge jag sitter i telefonkö men när jag väl kommer fram så får de av någon anledning tokspel:)

2009-01-09 @ 13:31:32
URL: http://lillajagbloggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0