Klag och gnäll och jämmer och elände ;)

Gårdagen bara flög iväg, höll på med matten hela dagen, som sagt jag har inte alls lätt för det, kl 16:00 var det dags för prov. Läraren skulle maila när han hade rättat det så jag vet inte ännu hur det gick. Var hemma 17:10 och gjorde snabbmiddag, spagetti och köttfärssås och sen skulle Anton och Angelica på skytte, under tiden försökte jag ta disken vilket inte gick så bra, det blev typ diska en tallrik, var är Alicia? diska ett glas, skrik bak ryggen osv. Ivanliga fall delar vi upp det så smart att jag diskar, mannen torkar och någon passar Alicia. Någongång blir det nog en diskmaskin. Vid åtta somnade jag Alicia och sen var det Angelicas läxor och därefter hjälpte jag Sanna med en uppsats.

Mina studier går inte så jättebra, tanken var ju att jag skulle hålla på med det när Lisen sov middag och januari gick jättebra men nu har hon ju slutat sova middag och då går det mindre bra, det är jättesvårt att tänka när man blir avbruten var 10 sekund och det känns inte så jätteroligt att be barnen när dom kommer hem, dom har ju egna läxor och mannen är med igång hela tiden, bara veden tar ju en jäkla tid. Det är ytterst sällan vi ens tittar på tv om kvällarna, det går nästan i ett tills vi lägger oss. Man kan ju undra hur andra har det när båda jobbar, här är det ju fullt upp med en hemma. Tyvärr är jag rätt seg i huvudet när jag är trött annars kunde jag ju läst på natten men det orkar jag faktiskt inte. Funderar på att börja med middagssömnen igen för Lisen, sen får hon väl vara uppe och fira nyår var natt igen. Någon som har någon bra idè? Nu är det dags att hämta Angelica.

Kommentarer
Postat av: Botti

Jobbigt när man inte hittar tid till sånt som man måste göra och då behöver göra i lugn å ro! har inga bra idéer alls till dej!



hoppas provet gick bra iaf!



kram

/B

2009-02-10 @ 14:02:03
URL: http://www.bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Annika

Jag skulle aldrig klara mig utan vår diskmaskin. Jag kan hjälpa dig med matten ;-). Var ju bra på det en gång i tiden, men det var typ 100 år sen.

2009-02-10 @ 18:50:26
Postat av: Ulrica

Minns inte jag fel var det inte bara matten du var bra på :) Har för mig att du hade typ 4 till 5 :or i allt, eller vad det bara 5 ? Jaja, vi kan inte alla vara einstein :)

2009-02-10 @ 20:38:03
Postat av: Annika

Jo det var väl så, men det hade jag nog inte haft idag, har fullt upp med Johannas läxor nuförtiden. Skulle aldrig orkat med att plugga idag. Idag har vi fått massage på jobbet så jag har världens träningsvärk i ryggen nu, hade ett par väldigt ömma punkter, hoppas bara det gör nytta.

2009-02-10 @ 20:46:58
Postat av: Ulrica

Jag gick med och fick massage för några år sen, hade huvudvärk i 3 månader och trodde jag skulle bli galen så ont gjorde det hela tiden. Efter några läkarbesök kom dom fram till spänningshuvudvärk och mot det skulle massage vara bra. Jag slapp huvudvärken och sen slutade jag gå dit, tror det kostade runt 1500:- för 5 gånger, det var iaf jättedyrt, men skööönt. Din verkade vara rätt hårdhänt om du fick träningsvärk?

2009-02-10 @ 20:57:48
Postat av: TuvaLiten

Nä jag begriper inte hur du fixar att plugga över huvudtaget, tycker man har fullt upp med att få till ett blogginlägg utan att bli avbruten 101 gånger, all heder åt dig!



Diskmaskin är en välsignelse, var utan i 2 år, det gick ju det med men attans vad smidigt det är att bara skyffla in eländet efter middagen och sen mutar man 12-åringen så blir den rena disken inplockad:)

Postat av: Annika

Ja detta var en naprapat så han letade verkligen upp alla ömma punkter, han sa att det kommer att göra mer ont i några dagar men sedan ska det hjälpa. Men det kostade oss ingenting i alla fall:-)

2009-02-11 @ 06:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0