JAG ÄR SÅ GLAD!

Annika och Tuvalitens mamma, vad snällt att ni blev oroliga för mig :) Och Annika med tanke på att sista ordet jag skrev var död så förstår jag att du blev JÄTTEOROLIG (skojar bara :) För första gången i år startade jag inte datorn på 1 1/2 dygn. Och hur jag mår? Det var svårt men jag klarade det :)

Nu är tapeterna uppe och golvet ligger där det ska! Jippi!!! Det fattas lite tapeter ännu runt valvet, vi har golv o taklister kvar, ska också göra en ny grind och så ska jag måla moraklockan och sen kommer det roligaste: att handla :). Denna gången kan jag ärligt säga var det ingen höjdare att renovera, ännu ärligare: DET SÖG! Mycket tack vare den lilla hantverkaren ;) förra gången vi tapetserade o bytte golv kunde hon ju inte gå utan satt snällt där jag satt men nu satt hon typ alltid där hon inte skulle sitta och gjorde typ allt vi inte ville att hon skulle göra.

Och det här golvet, någon som minns jättepusslet? Om vi säger så här: dom bitarna som Lisen fick loss, dom var dom enda som var lösa resten satt MYCKET, MYCKET HÅRT! Anledningen att vi plockade väck det gamla golvet var att det skulle vara samma höjd som resten av nedervåningens golv och jo, vi vet att det finns något som heter trösklar ;) men varför ska man göra det lätt för sig när man kan göra allt så svårt som möjligt ;) Jag hoppas att det var både första och sista gången jag får göra något så spännande för det var verkligen kännbart, jag har såå ont i händerna, ryggen och rumpan och knät, (fast det är sen jag halkade, knät alltså) (här är det mening att ni ska tycka synd om mig ). Att jag har ont i händerna det är ju förståeligt, ryggen med lite, sitta framåt böjde timme efter timme, men rumpan? Sitter gör man ju annars också (ibland bara för mest är jag uppe och är duktig ;) men det är så skönt att det är så gott som klart :) Och det blev bra också :)

En annan sak som med gjorde mig glad var ett brev jag fick idag, hade faktiskt inte trott att jag skulle få svar så läser du idag Helèn så var det jätteroligt att höra från dig! Jag ska svara så fort jag hinner :)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Din stackare, som sliter ut dig på renoveringsarbete... Men vad bra att det snart är klart då, så du kan ägna dig åt oss, dina internetvänner igen! Livet är tomt för mig när du renoverar nämligen! ;)

2009-02-23 @ 21:59:40
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: TuvaLiten

Skönt, nu kan jag pusta ut och lägga mig utan att drömma hemska mardrömmar om Ulrica som jagar kineser med stämjärn ;-)



Härligt att det gått framåt med renoveringen, menar du att Lisen inte hjälper till som hon ska? Kanske hon hade egna ideer om hur allt skulle se ut:) Minns med fasa när vi höll på som värst här, måste ärligt erkänna att det fanns dagar då jag satt på köksgolvet och tjöt hysteriskt med en kräkig bebis på axeln, en hyperaktiv 17mån som klädde av sig blöjan i tid och otid och en 4½ åring som spikade i 3-tumsspik i trägolven! Å maken, han isolerade vinden, helt otillgänglig...härliga minnen ;-)

Får vi se foto snart?

Postat av: Carola m 7

Tycker såklart jättesynd om dig:)

Ont i rumpan, men det är väl kanske för att alla muskler i benen fäster därikring? Om du legat på knä och stått på huk och hur du nu betett dig;) så är det säkert sviter av det:)

Fast jag avundas dig att det snart är klart...vårt kök..eh...hela vårt hus faktiskt, kommer väl aldrig att bli rustat...:)

Jag har inte glömt utmaningen från dig, men jag måste fundra lite på den, det var ju svårt ju!!

2009-02-24 @ 00:41:33
URL: http://wetterholm.bloggagratis.se/
Postat av: Annika

Ja jag började verkligen bli jätteorolig, stämjärn är farliga verktyg ;-)

Nu väntar vi ju bara på bild oxå...

2009-02-24 @ 06:33:12
Postat av: Botti

Tycker lite synd om dej då, för att du har ont lite här och där! Men vad duktig du varit! Ser fram emot att få se lite bilder sen när hela projektet är färdigt!



kram

/B

2009-02-24 @ 08:46:45
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Annika: Bilder kommer...snart ;) tänkte bara fixa lite till :) Kent ska av och köpa virke efter jobbet idag och bygga en likadan grind som han gjorde där uppe, (dom som finns på ikea är för smala). Förresten hur gick det med blodtrycket?

2009-02-24 @ 11:25:36
Postat av: Annika

Jag vet inte hur det gick med blodtrycket. Läkaren har inte hört av sig. Men jag fick hem ett brev med resultatet och det var lite svårt att avläsa, massa olika diagram men många värden stod som kritiska så jag antar att det inte var så bra :-(

2009-02-24 @ 18:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0