Matteprov och Time Out!!!

Nu har jag gjort matteprovet så det är bara att vänta in resultatet, tack för tummarna och lånet av hjärnceller, så klarar jag det så kan det ju bero på att jag fick hjälp :)  Annars har faktiskt Alexandra lyckats reta upp mig lite idag, två gånger t.o.m (nu tycker hon att jag är taskig och ja, det kanske jag är....lite ;) Först skulle jag vässa pennorna till provet, men var finns pennvässarn? Jo, hos ovannämnda person som använt den till att vässa kajalpennor och nu funkade den så klart inte för det satt en kajal inne i hålet...grrr. Jaa, tänkte jag, de får väl duga och går ut i hallen och ska ta på mig mina skor...som plötsligt inte finns i hallen utan på Alexandras fötter någonstans i ett annat samhälle...mer grrr. Så jag fick gå iväg med mina vinterfodrade stövlar, nu hade jag ju fått låna några extra hjärnceller så eftersom jag var extra smart så drog jag iaf byxorna över så de inte syntes så mycket ;) och varmt och skönt var det ju iaf =)   Annars så har vi handlat igen, Anton har varit hos en kompis och Angelica har varit hos en och lekt. Och mammas goding lärde sig något nytt i helgen, Time out! och så upp med lilla handen. Mamma ska hämta sin mattebok...lilla handen åker upp och Time out! ingen mattebok. Idag när jag borsta tänderna så skulle jag skoja lite med henne så emellan åt tittade jag lite strängt på henne, hon tittade tillbaks och när jag gjort det några gånger sa hon: Inte skrämma bebin!! Jag fortsatte ett par gånger till och då kommer lilla handen upp igen och så:Time out! Och då tyckte jag det var bäst o lyda =)
Nu ska jag och Sanna ha lite mamma/dotter tid :) Vi har skaffat en ny hobbie som verkligen är jättekul, hihi.....

Kommentarer
Postat av: botti

Och så avslutar du hela inlägget på ett sätt som gör att jag inte kan sova nu ju!!! Vadå för hobby??? Nyfiken som jag är måååste jag få veta!!!!



Och nää, inte får du skräma bebin! gullungen



på min lista över varför det kan vara skönt att bara ha söner hamnar - jag får ha mina skor ifred!!! ;)

fast jag hade gärna delat skor med en dotter, verkar kul iaf... :S



kramkram

/B

2009-04-20 @ 23:50:29
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Anna B

Å, spännande. Vad då för hobby?

2009-04-21 @ 08:03:04
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com
Postat av: Maria Zimmer

Nu vill jag med veta vad det e för hobby du har :-)

kram

2009-04-21 @ 09:44:02
URL: http://honeymonster1979.blogg.se/
Postat av: supermom

Oj vilken fin kommentar jag fick! Tack så hemskt mycket...



Låter som att du har en tonårsdotter i huset... verkar nästan som här, saker som man tror att man har bara försvinner och används flitigt utav någon annan. Hihi!

2009-04-21 @ 16:35:30
URL: http://mimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0