Lilleman flyttar hit....



Mannen var och hjälpte mina föräldrar idag, barnen och jag var hemma men
bestämde oss för att gå och möta honom och ta fika med oss. Från början
var det tänkt att vi skulle hinna ända fram (ca 7 km) men vädret var fint så vi
gjorde oss ingen bråtska utan gick och tittade och tog massor av fina
bilder. Ska visa dem lite längre fram :)




Halv vägs ner ligger det en sjö...



där passade vi på och fika. Tänk vad allt smakar gott ute :)




Lisen råkade slå näsan i sänggavlen i eftermiddags. Hon och Angelica var
inne i sängkammaren så jag är inte riktigt säker på vad som hände men
stackars Lisen skrek rakt ut, lilla gumman. Men det gick iaf över efter en liten
stund. Annars kom hon på en ledsam lek efter kvällsmaten, hon körde iväg
med sin lilla traktor och sa: Hejdå mamma, bebin ska åka av.....efter några
gånger så började hon antagligen tro på det själv för hon började gråta något
hemskt medan hon fortsatte med sitt Hejdå mamma. Jag blev nästan tårögd
själv när jag försökte trösta henne. Annars har jag inte direkt känt mig iform de
sista dagarna, haft jätteont i bröstet, speciellt när jag andas och jag tycker alltid
att det är så obehagligt, man blir påmind om att allt har ett slut om man säger så...



Så vi hoppar snabbt över till något roligare :) Alexandra har äntligen fått en ny
Belgisk Jätte (största kaninrasen) som ska heta lilleman. Innan hade hon en
som hette Börje och det finns en viss risk att denna kaninungens mamma är
syster till vår förra. Hoppas bara att denna är snällare, jag och Börje kom inte
alltid överens....Det finns mycket jag kunde berätta om honom, ska göra det en
gång :)  Anton har däremot inte mått så bra idag, det är ju så mycket som börjat
blomma ute nu så han fick ta en allergitablett och då tänkte han passa ¨på och
hålla kaninen med någon minut, vilket inte var bra, han blev rätt dålig. Pga allergin
så har vi ju bara utekaniner och Sanna får alltid vara noga med att byta kläder
efter att hon har varit med dem.



Lisen och Lilleman :)    Hoppas att alla har en riktigt mysig kväll :)

Kommentarer
Postat av: supermom

Oh vilken söt kanin! Härliga bilder...

2009-04-19 @ 18:52:36
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: botti

låter som en toppen dag! Hoppas lilleman är en snäller kaninis!



kramkram

/B

2009-04-19 @ 22:37:04
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0