En varm och skön utedag :)



Jag bakade ju brytbröd härom dagen, gott :)




Idag har vi varit ute hela dagen och jobbat, mannen flyttade en pallkrage
till en soligare plats och han fick hjälp hela tiden av Pricken, det såg verkligen
kul ut när de grävde åt ett varsitt håll.



Nu ska vi bara så också.




Här är Lilleman, fast han är redan större än Pricken som är en dvärgvädur.
Han har redan växt en hel del och är jättetam.



Ser lite trist ut men längst fram är hallon och sen jordgubbar och sen ska
vi sätta något annat, squash kanske. Längst ner mot vägen växer det massor
av sticksiga björnbärsbuskar som vi ska gräva väck. Istället hade jag velat
haft en tujahäck och plattor runt omkring landet, får se hur långt vi kommer iår,
våra projekt brukar ta sin lilla tid ;)
Hela landet var så gott som igenväxt, slarvade förra året ;) men nu är det nästan
klart, bara några jordgubbsplantor som ska flyttas och andra småsaker.
Anton och Sanna har skaffat MSN, vilket betyder att datorn alltid är upptagen,
men nu har de gått och lagt sig så att jag också kan få använda den lite.
Imorgon är det prov igen så jag får öva en stund till innan jag lägger mig.
Håll tummarna för mig :)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Lycka till på provet idag!!!

2009-04-27 @ 08:54:58
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: botti

åh vad det ser gott ut brödet! receptet tack! så kan jag se om jag kan lyckas jag med! :)



håller tummarna hoppas provet går bra!!!



kram

/B

2009-04-27 @ 09:01:02
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Annika

Vilket fint trädgårdsland. Jag brukar oxå plantera en massa men sen är det ju det där med ogräsrensning.... Framåt hösten brukar mitt trädgårdsland bestå av halvmeterhögt ogräs:-(

Vilket härligt väder det varit i helgen, här har de till och med sprungit i vattenspridaren hela helgen. Men det är inget bra för min näsa med allt pollen. Hur går det med era allergier?

2009-04-27 @ 09:17:04
Postat av: Ulrica

Annika, jag gissar på att mitt trädgårdsland oxå ser ut så i höst, det var därför jag passade på och tog en bild nu =) Anton är typ ett vrak, han tog en tablett precis men det hjälper ju inte helt, helst vill han vara inne under sin luftrenare. Jag tycker så synd om honom, det är ett jäkla skit!!!!

2009-04-27 @ 15:00:48
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: supermom

Brödet ser jättegott ut! Vilken fin och stor trädgård ni har... mysigt!

2009-04-28 @ 01:16:10
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vicka små sötnosar! Jag hade en dvärgvädur när jag var yngre, innan jag fick hösnuva och pollenallergi.

Nu får jag nöja mig med att tycka att de är vansinnigt söta. :)

2009-04-28 @ 20:02:56
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Gaahh! Jag som håller på att banta fick frispel när jag såg de här bullarna, vill HA!!! Kan man få receptet snälla? Gärna på dina ostbullar också! Vilka fina barn du har, det gjorde ni bra :)

2009-05-12 @ 19:55:44
URL: http://www.minneslund.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0