Lisen och jag har påskpyntat idag

Idag har det varit full fart hela dagen. Förmiddagen gick åt att storstäda och så påskpyntade jag och Alicia, eller rättare sagt jag påskpyntade och hon flyttade runt hönor och påskägg till helt andra platser, men det blev ändå bra i slutänden :) Mellan varven så övade jag på engelskan också, hade prov idag och fick alla rätt :)  Jag blev jätteglad, skönt att det är gjort och att det gick bra. Annars ligger jag efter igen och har sex prov till jag måste klara av innan sommarlovet, två av dem är matteprov och ja, det är inte min starka sida precis så vi får se hur det går. Igår satt jag och läste typ samma mening hur många gånger som helst och fattade noll, till sist utbrast jag högt för mig själv : Herregud, jag måste vara dum i huvudet! På eftermiddagen var jag på g med samma bok igen, då tittade Lisen först på mig och sen på boken och sen sa hon: Dum i huvudet och nickade. Den ungen har alldeles för bra minne.

Eftermiddagen har gått åt till två stora omgångar med disk och så har jag varit ute och hjälpt mannen klyva ved och nu när Lisen sover så städade jag och hängde tvätt. Igår städade jag och påskpyntade altanen och så satt jag uppe till över elva med läxböckerna, sen vaknade Lisen så då fick jag gå och lägga mig. Mannen har ledigt från och med imorgon, helt perfekt för vi har ingen god mat hemma alls till påsk så imorgon ska vi av och handla, måste bara skriva inköpslistan ikväll också så det är gjort. På eftermiddagen, när alla har kommit hem så ska vi av och köpa sex nya mattallrikar. Hade köpt nya som stått nedpackade uppe ett bra tag och i helgen så skulle jag ta ner och diska dem och ja, vad gör jag? Jo, tar ett felaktigt tag om påsen, botten går ur och vips så har jag sex hela tallrikar och sex mindre hela om man säger så :(
Usch, vad arg jag var på mig själv, känns såå onödigt och dumt. Nix, nu ska jag fundera ut lite god mat, lax, ägghalvor med majonnäs, räkor o dill, någonslags potatisgratäng, köttbullar....o rulltårta med vispgrädde och persika på...

Kommentarer
Postat av: TÖSAÖS - Malin

Här kämpas det också på med matematik!!! :-)

Postat av: Ulrika

Mmm, vad gott det låter, jag har ju fortfarande inte hämtat mig riktigt från bilden på din smörgåstårta, jag blir så himla hungrig och sugen när jag läser din blogg, och här hemma har vi inget spännande i kylen...

2009-04-09 @ 16:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0