Påskmiddag.



För ett antal år sen så läste jag i en tidning om en som tog in en påskbjörk
och klädde istället för ris. Så det har vi också haft som tradition de senaste
fem åren :)




Och så står lilla hönan med sina kycklingar under björken också, det är
med tradition.




Jag fick fatt i nya tallrikar så nu är det bara till att fortsätta att krossa porslin ;)



Påskliljor.




Och så blev det en ny höna i år också. Kan behövas för det är inte bara jag
som fördärvar saker här ;)



Från åtta i morse till fem i eftermiddags höll jag på med mat och städning,
imorgon är det jag som ska vara ute i solen istället, hoppas nu bara inte att
det blir regn.



Kvällen avslutades med rulltårta, vispgrädde och persikor. Gott :) Och nu
blir det sängen. Natti natti :)


Kommentarer
Postat av: TuvaLiten

Ojojoj, vad du var duktig, det såg jättegott ut! Här blev det påskmiddag hos svärisarna, så det var bara till att sätta sig vid dukat bord, inte fel ;o)

Postat av: Anna B

Å vad mycket gott och vad fint du hade gjort det! Själv åkte jag till svärmor och slapp precis allt.

2009-04-12 @ 09:11:00
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com
Postat av: supermom

O så fint och påskpyntat! Jag har hoppat över påsken helt i år... lite tråkigt kanske men det kändes nödvändigt!



Så god påskmaten ser ut! Och vilken trevlig blogg du har!

2009-04-12 @ 15:33:14
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Carola m 7

Mums, hos dig skulle man ätit middag!!

Nu har du planterat en idé hos mig med den där påskbjörken!!! Det är ju lite tomt i julgranshörnet...Påminn mig nästa år:)

Ha en trevlig annandagpåsk:)

2009-04-12 @ 20:59:52
URL: http://wetterholm.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0