Luciatåg och fastfrusna dörrar

De sista tre dagarna tycker jag inte att jag fått så mycket gjort, jo, det vanliga, städa, laga mat, diska, Lisen, läxor och sånt men annars tycker jag att jag varit lite slö. Lite konstigt med tanke på att de sista 3 nätterna så har jag faktiskt sovit när jag lagt mig istället för o ligga vaken och väntat på att Lisen ska väcka mig. Hon och jag pratade om det nu ikväll, att till jullovet så ska vi dra ner på ammandet om nätterna, en gång när hon ska sova och bara någon gång på natten och ja, hon tyckte det lät bra ;) att hon samtidigt lovade att imorgon när vi ska köra av och handla, då ska hon inte skrika hela tiden i bilstolen utan sitta där och vara så tyst och snäll så det måste ju vara sant. Ja, vi får väl se imorgon ;).

Idag skulle Angelica gå luciatåg i skolan, mannen sov när jag smög upp lite innan kl.6.00 och väckte dom andra, meningen var att han och Alicia skulle få sova lite längre men bara en liten stund senare hörde jag små tassande fötter och en yrvaken Alicia kom in i köket. Syskonen fick passa henne medan jag skulle ut och hämta en sak i bilen, jag låste upp och försökte få upp passagerardörren, vilket inte gick så bra med tanke på att den var fastfrusen, den kom typ bara till ett mellanläge, varken öppen eller låst, äsch, tänkte jag, jag låser den o går in igen, tryckte på fjärren o då går så klart larmet så jag fick snabbt låsa upp den igen. Problemet är bara att den kommer att låsa sig själv om någon minut och då går ju larmet igen så det var bara till och in och väcka mannen o snabbt få ut honom innan det drog igång igen. Tror inte att han blev så jätteglad men det är väl det man har en man till :). Vi kom iaf iväg på lucian och jag tog några bilder som inte blev så bra, förra året tog mannen med videokameran och dom blev också helt kass, tror helt klart att det är miljön, skolans gympasal, inte direkt mitt favoritämne när jag gick i skolan. Nu ska jag försöka somna min söta lilla trollunge, tar väl någon timme eller så men det är så gott och ligga och lukta i hennes hår och hålla hennes lilla hand. Min Lisen.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nu är jag back in business igen, och kan kolla din blogg som vanligt. Gympa var INTE mitt favoritämne heller! Synd på luciabilderna, men det kommer ju nästa år igen, du kanske lyckas bättre med fotograferandet då? ;)

2008-12-11 @ 20:30:16
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: TuvaLiten

Ha, här har jag precis tagit ett snack med Tuvis om att vi ska försöka dra ner på amningen oxå, föreslog att vi skulle ge tuttarna till tomten (det brukar ju funka med nappar) men hon svarade som vanligt när man pratar om tomten - Höu höu höu!Så jag tror inte förslaget uppskattades;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0