Lite blommor...



Här kommer lite mer bilder på våra fina blommor :) Jättefina, men tyvärr är de
flesta vissna nu :(  Igår satte jag samman de som blommar ännu till en bukett,
bild kommer senare.



Imorse var jag av och gjorde svenskaprov, alla mina lärare är så trevliga
så det är alltid roligt att komma dit. Första sidorna på provet gick jättebra,
tills jag kom till sista sidan, där var visserligen bara två frågor men de var
svåra och fattade jag rätt kunde man få åtta poäng om man kunde dem.
Just när jag sitter och kämpar med frågorna kommer läraren in (hon hade
lite bråttom och skulle iväg) och lämnade mina hemuppgifter som hon hade
tittat igenom och skrivit ett jätterart meddelande om hur duktig jag varit och
fortsatte jag så skulle jag få högsta betyg :) och svenska boken. För några
sekunder så kändes det lite jobbigt, där satt jag, ensam med boken mitt framför
näsan och kunde på någon minut ordnat ett vg utan problem ;) . Nu är jag ju
ärlig och vill inte fuska, snyft, så jag kikade ju så klart inte. Jaja, bättre ett ärligt G
än ett oärligt VG eller hur ?




Under tiden var mannen o Alicia på lekplatsen och hade roligt :) och sen
handlade vi lite också.



På tal om ärlighet förresten så var Alicia igång och gick igenom mina lådor
idag, till sist frågade jag henne : Kunde man kanske få ha något helt här
i huset? Lisen svarade: NEJ!



Annars praoar Alexandra hos Angelica denna veckan, det verkar vara roligt,
hon trivs och barnen gillar henne. Angelica var i tidningen idag, det var ett
reportage från skolan. Anton har varit och tittat i nya skolan som han ska
börja i till hösten, han och flickvännen ska gå i samma klass så de hade
tillbringat hela dagen ihop. Vi andra har varit ute och hållt på i trädgården,
har äntligen fått väck de taggiga buskarna, tyvärr är många rötter kvar som
vi måste gräva upp också, och börjat plantera tujor o så ska vi lägga plattor.
Stackars Lisen snubblade bredvid högen precis innan vi skulle köra av den
och stack sig på läppen så det började blöda rätt mycket, med tanke på
att det bara var en liten tagg, men hon grät bara en några sekunder, jag hann
inte ens fram till henne innan det var glömt, men sen såg jag att hela läppen
var blodig, stackars Lisen :(

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad fina blommor!! Visst är det synd att de vissnar, men du har ju iaf förevigat dem på bild. Duktig du är som inte fuskar, vet inte om jag heller hade kunnat med att göra det om läraren precis varit supertrevlig. Men du, tänk som jag; bara man ÖVERLEVER tentor och prov så är det nog!

2009-05-12 @ 17:13:41
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: Mimia

Bara 4 barn... det är väl inte så lite!



Vad kul att alla barnen heter något på A...



Gud vilka fina bilder på blommorna! Oh såna skulle jag med vilja ha...

2009-05-12 @ 18:34:33
Postat av: Anna B

Å vad mycket fina blommor!!! Vad duktig du är med pluggandet. Helt rätt att inte fuska. Jag skulle mått fruktansvärt fdåligt av det i alla fall. Hoppas du får VG i alla fall!

2009-05-13 @ 18:02:16
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0