Första torra dagen :)



Lisen tar det här på allvar med att sluta med blöjor. Det började redan när
hon väckte mig i morse och sa att hon behövde gå och kissa och som den
goda moder jag är så hoppade jag snabbt ur sängen och sprang ut på toan
med henne :) Nej, ska jag vara ärlig så sa jag till henne: kissa du bara i blöjan
så kan vi ligga kvar i sängen en stund till :)  Sen skulle vi köra Alexandra till
skolan, hon hade sovmorgon idag och då tänkte jag passa på och springa inom
affären också och då blev vi lite osams om det här med blöjorna. Jag ville hon
skulle ha blöja för säkerhets skull och hon ville vara utan, vi kom fram till att
trosorna skulle ligga hemma och vänta på henne och att jag skulle ta på dem så
fort vi kom hem, vilket vi gjorde och hon hade faktiskt haft rätt, det fanns inte en
droppe i blöjan. Hela dagen har hon sagt till när hon behövde kissa och hon
var också ute ett par timmar utan blöjan. Nu när hon skulle sova blev hon lite
arg för hon ville ha trosorna på i natt också men det kändes inte som någon
bra idé ännu, vi får se lite längre fram. Jag tycker att hon varit jätteduktig som
klarat en hel dag, speciellt som hon sagt till var gång utan att jag behövt påminna
henne. Söt Lisen :)
Annars är hon hemskt bestämd och lite ??? olydig, senaste idéen är att lägga
bebisdockan på spisen och sätta på den. Höll efter henne hur många gånger
som helst och sista gången så började jag bli lite irriterad på henne och sa till
henne strängt att nu vill jag inte se henne sätta på plattan igen! Går in i matrummet
och tittar ut i köket, då håller hon sin bebisdocka vid spisen och försöker ha
bebishanden till att vrida om knappen. Smart unge, hon menade att dockan
kunde jag inte skälla på ;)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, de har sina ideér bustrollen. :)

Men japp, det var jätteduktigt av henne att hålla sig torr så länge, hon är ju inte så stor ändå.

2009-05-08 @ 21:36:56
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: TuvaLiten

Men oj! vad duktig hon är, jisses min lillfis har inga som helst planer på att skippa blöjan. men det kommer väl så småningom, tillsammans med håret ;O) och pratet ( men faktiskt har Tuvis lärt sig säga älgar, hoppa och soppa den senaste tiden, så det tar sig, sakta men säkert).



Klart att du inte kan skälla på dockan! Smart tjej :O)

Postat av: Carola m 7

Vad duktig hon är!!!! Mina har ju inte slutat förrän runt tre år, Trixie nu precis och hon är 3½...Jag är impad:) Sötnosen då, hon är smart åxå, ha dockan till att göra det förbjudna....Hihi:)

2009-05-08 @ 23:49:20
URL: http://wetterholm.bloggagratis.se/
Postat av: supermom

Jätteduktig tjej!



Låter lite farligt med spisen! Jag har barnsäkert lås på min, och så har jag fläkten (den som är inbyggd i spisen) på så att jag hör om spisen är igång, fläkten skyddar ju även spisen ifrån att bli så där varm så barnen kan bränna sig på den.



Små fingrar som pillar här och där är inte alltid så lätt att hålla koll på...

2009-05-09 @ 11:42:18
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Anna B

Vilken duktig tjej! S har ju precis slutat hon med, men hon är ju 3.5 och då har jag vågat vara lite "modigare" när det gäller handlingar mm. Jag är stenhård på att nu är blöjan borta, medan pappan i familjen gärna skulle vilja klämma på henne en, när han far iväg någonstans.

2009-05-10 @ 08:47:26
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com
Postat av: supermom

Jo du lillkillen mår bara fint! Han har ingen ro att vara stilla, han skulle ligga till sängs 3 dagar sa doktorn och sen får han inte vara med på idrotten i skolan på tre veckor... bara lugna lekar!



Men näpp, det är fullt ös!



Men... om man är gravid brukar man väl få kramp och drömma mardrömmar i slutet???? Har inte märkt att jag har någon stor gravidmage... hihi! :)

2009-05-10 @ 10:20:24
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: supermom

Godmorgon! Hoppas vi får en fin dag idag, ser så ut hitills i allafall...

2009-05-11 @ 08:09:11
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: sivan

Hon är jätteduktig! Vår kille är ju lite äldre och jadå, han är rätt duktig han också men inte så duktig som din tjej. Men då är det ju det att föräldrarna ska ha både tro och tålamod för att ro det i land och det brister lite nu och då. Skulle jag ligga i mer, passa och så vidare så skulle han kanske vara torr nu? men inte när han sover. Han somnade utan blöja häromnatten och då hörde jag hur det skvalade innan jag kände det :-)

2009-05-12 @ 10:44:33
URL: http://jagsiv.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0