Ny maträtt och så lite kärlek :)

Í morse var jag och barnen av och handlade ostfrallor, sen körde vi ner till mina föräldrar och bjud på fika :) Och så var det dags att prova ett nytt recept igen, mannen sa först: men det gjorde vi ju igår! Ja, paj, ja, men det är ingen mat och till middag fick han köttbullar och det har vi definitivt ätit innan =)  Det här är en rätt som heter Herrgårdsfilé. Igentligen ska det vara fläskfilé men jag hade bara ytterfilé hemma så det fick duga. I botten är det stekt kött och så är det en god röra på riven herrgårdsost, persilja, purjolök och hackad rökt skinka över. I orginalreceptet är det creme fraiche men jag tog grädde istället. Det blev jättegott tyckte jag. Mannen åt tre portioner så jag gissar på att han gillade den med.



       

Till det hade vi skivad potatis som jag stekte i ugnen med kryddor och smör.
Jättegott det också, det kommer jag definitivt att göra fler gånger :)




Jaha och så lämnade jag kameran hemma och när jag kom hem så hade
mina matbilder fått sällskap av lilla gulligull paret :)  Anton med flickvän.


Kommentarer
Postat av: Anna B

A, men gud så gulligt!

2009-04-15 @ 08:33:48
Postat av: Annika

Åh vad gott det såg ut, kan man få receptet?

2009-04-15 @ 11:44:38
Postat av: Ulrica

Här kommer sidan: http://www.ensidamedmat.se/. Finns hur många goda recpt som helst. När är det marknad hos er förresten?

2009-04-15 @ 16:11:47
Postat av: Anonym

Mmmm, det ser verkligen jätte gott ut!

Tack för tipest!

2009-04-15 @ 21:28:49
Postat av: Annika

Vet inte. Det brukar ju vara första fredagen i maj men det är ju första maj så jag vet inte om det blir fredagen efter. Det har inte kommit upp några skyltar än.

2009-04-16 @ 06:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0