Vitsippor och ved



Hittade vitsippor i lördags, ett riktigt vårtecken :)




Mannen kom in med reklamen igår: Titta, sa han. Ja, bra svarade jag, jag som
skulle köpa Thujor och extrapris också. Men titta en gång till då sa han. Jag: hmm..
blåbär? Nej! Nähä, fågelskrämmor då eller var menar du? Känner du inte igen
vårt hus sa han då. Och jodå, bakom häcken bor vi ju, fast det är kanske inte
det första man väntar sig att hitta på ett reklamblad...kanske man kan få lite
extra rabatt då..i reklam syfte då alltså ;)
Ägaren till den ståtliga häcken är inte vi utan grannen förresten.



Skogshuggaren him self :)




Här kan man verkligen tala om barnarbete :)




Jaha, nu har jag snart fyllt det här släppet också....undrar om man gjort sig
förtjänt av lite gröt...barkgröt kanske...det är ju dåliga tider...

Tack och lov så förbarmade mormor sig över oss och bjöd på smörgåsar och
te och det var inte helt fel efter några timmars skogsarbete.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men vad kul, med huset i reklambladet! Och du såg det inte ens först...! :) Vilken söt stickad kofta Lisen har på skogshuggarbilderna! Är den hemstickad eller köpt? Superfin är den i allafall!

2009-04-07 @ 10:41:53
Postat av: botti

Kul att hamna i reklamblad sådär! :)

2009-04-07 @ 16:41:08
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: TuvaLiten

Du ser, kaniner är oberäkneliga djur! Slår vad om att kisskaninen är vit, de är av den värsta sorten ;o) Vet inte om det skulle hjälpa om du vore rik, just nu känns det som om jag aldrig vill sy en kanin mer i hela mitt liv ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0