Glad påsk på er :)



Okej, någon dag sent kanske men påsken varar ju faktiskt lite till :)  Igår gick
Angelica och Alicia påskkärringar. Båda hade sett fram emot det i många
dagar och målat jättemånga teckningar. För att de skulle bli färdiga den
dagen ;) så fick Alicia åka vagn mellan husen. Jag funderade lite på hur det
skulle gå med tanke på att Lisen är lite blyg ibland, men blygheten var som
bortblåst och när de var klara så ville hon inte sluta utan de fick gå en gata till.



Idag har vi varit på kalas. Här sitter Engla och Alicia tillsammans. De är
faktiskt nästan lika gamla, jag tror att Engla är ungefär 2-3  veckor äldre
än Alicia.




Här är födelsebarnet Jasmine som fyller 10 år. Hon är storasyster till Engla
och de är nästkusiner till mina barn.



I eftermiddag har vi varit och ätit påskmat hos mamma och pappa. Så idag
har jag bara blivit bjuden på mat överallt, skönt att slippa spisen någon dag :)
Fast jag bakade släta bullar i morse iaf så jag har inte bara latat mig, för imorgon
är det min tur att stå för påskmaten.
Här har mamma planterat vårblommor, såg jättefint ut.



Efteråt gick vi en runda i skogen som man ofta gick när man bodde hemma.
Alicia skulle tvunget hålla pappa i handen hela tiden så han fick gå och huka
sig, hoppas du inte har ont i ryggen ikväll?





Här fick jag med de flesta :)




Visst är det fint? När man ser sådana bilder så kan man undra varför man
bor i ett samhälle när man istället kunnat bott ute i skogen :)

Kommentarer
Postat av: Anna B

Glad påsk! Söta påskkärringar!!!



Nej vi blev inte magsjuka. Tror inte hon var det heller, men man vågar ju inte chansa med sånt.

2009-04-11 @ 08:24:37
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com
Postat av: Annika

Så söta påskkärringar.

Glad påsk!

2009-04-11 @ 18:47:25
Postat av: Ulrica

Annika: Hoppas att allt är bra med er och att ni har mycket ledigt i påsk. Kent ska bara jobba på torsdag, en lagom jobbvecka :)

2009-04-11 @ 21:34:16
Postat av: Annika

Jadå här är allt bra, själva då? Tyvärr är ju Tommy ledig fel vecka eftersom de hade påsklov innan påsk här. Jag är bara ledig 4 dagar men det är skönt det i alla fall. Ikväll ska vi på revy.

2009-04-12 @ 10:44:30
Postat av: Ulrica

Jo, allt är bra här också :) Kent är och hjälper pappa med taket, Sanna och Angelica är i kyrkan och jag försöker göra läxorna med hjälp av Lisen. Anton är hemma och hjälper mig också. Funderar på att gräva i jordgubbslandet i eftermiddag. Ska ni sätta något i år?

2009-04-12 @ 10:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0