Handling säger mer än tusen ord

Igår städade jag och tvättade golven och idag fortsatte jag och städade uppe (där datorn och de gröna tapeterna i vårt tv/mat/allrum finns, ifall någon undrade ;) och så städade jag Antons rum och bytte i sängen och lite allmänt småplock. Lite skumt igentligen med all den här städningen med tanke på att för några år sen var jag inte såå intresserad av den, men nu suck, vad ett välstädat hus gör mig lycklig :)

Idag har jag varit hos frisören och klippt mig och till middag blev det hamburgare med bröd. Spännande, spännande ;)
Tänkte jag skulle vara snäll vid barnen och bakade en kladdkaka till dom, det värsta är att nu kan jag riktigt höra hur den ropar: kom och ät mig! Och än har jag inte bestämt vilket jag ska göra ;) 
Idag har Alicia varit glad hela eftermiddagen, hon har väl varit extra gnällig nu efter att hon har varit sjuk, men den damen har humör som kallas duga. När det var dags att gå och lägga sig så skulle hon inte borsta tänderna, vilket är en sak som inte hon får bestämma, tänderna ska borstas så är det bara. Hon var så arg så att hon skrek rakt ut och försökte typ göra spisen illa med lilla foten= spark, spark. Sen var det dags att byta blöja, nix det skulle hon inte heller, nattkläder, nej, ligga i sängen, glöm det, stå och skrika i hallen var bättre. Nu visste jag ju att hon var trött så det var bara och göra det som skulle göras så fort det gick och så försöka få henne till att sova. Jag försökte med att: kom ska du få popa och sova (ja, det låter knäppt ;) men jag hann aldrig ens lägga mig ner i sängen förren hon hade hamnat ute i hallen igen, lika arg. Jag hämtade in henne igen, la henne i sängen och hon pep iväg, då knäppt jag helt enkelt upp tröjan och visade upp mina behag (haha) och den arga lilla människan vände på klacken, upp i sängen och somnade på en minut. Där är anledningen varför jag ammar ännu. För att få lugn och ro :)
Anton han har verkligen humor, han skojar nästan alltid, ibland för mycket också, men idag så fick han till det ordentligt tycker jag. När jag hjälpte honom med rummet så kom det: Du vet, hon som är på russinpaketet...jag har så fula tankar om henne...men det är inget som jag kan hjälpa, för det kallas för puberteten. Vilket knäppt skämt, va? För det var väl ett skämt, kanske man ska gömma alla russinpaketen för att vara på den säkra sidan..hmm. Nu väntar jag bara på att Sanna med ska dyka upp: mamma, du vet han på kalles kaviar tuben, han väcker så djupa känslor inom mig, eller något liknande. Och mannen då? Där sätter jag en femtiolapp på Harry Boy utan tvekan!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Haha, jag har så fula tankar om hon på russinpaketen! Nä, det måste nog vara ett skämt, eftersom han berättade det. Akta dig för vad det egentligen är ;)

2009-03-19 @ 07:21:20
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com
Postat av: Annika

Haha, ja börjar Kent visa allvarligt intresse av Harry Boy så har du nog anledning att vara orolig ;-)

2009-03-19 @ 09:44:05
Postat av: Ulrica

Än har han ju inte nämnt honom men man vet ju aldrig ;)

2009-03-19 @ 09:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0