Dagens middag :)



Idag provade jag en ny maträtt, hittat härifrån:http://www.ensidamedmat.se/  färgglad kasslergryta med ris till.
Hur gott som helst :)  Så har ni problem med att hitta middagsmat så ska ni helt klart kika in där :)



De tre yngsta var däremot inte imponerade, men det är ytterst sällan alla blir nöjda så det är inget
ovanligt. De rätter som ALLA kan äta är typ: hemmagjord pizza, hamburgare med bröd, korv o pommes,
hemmagjorda köttbullar och kött med potatis och sås. Men alla får vara med och bestämma, så
skulle maten inte duga ena dagen så brukar den gå hem den andra iaf ;) 



Något jag är glad för är det att vi nästan varje sommar har igelkottar på tomten :)
Tycker att de är så söta  :)  Förra veckan hade vi två nere vid jordgubbslandet.




...och så blommorna, härom dagen fick jag kasta de sista, men det var roligt så länge det
varade iaf :)  Just nu så sover Lisen. Mannen o Anton o Sanna tittar på film uppe och Angelica
har somnat i schäslongen här bredvid mig. Hon har haft en riktig otursdag, när jag hämtade
henne vid skolan så hade hon fått blåsor på hälarna av skorna så hon kunde knappt gå, sen
välte hon med cyklen och slog sig uppe vid armen så hon fick ett blåmärke och slutligen så
råkade hon skava bort blåsan på hälen mot ett skåp. Ajajaj, hoppas det blir bättre imorgon.
Nu ska jag försöka få in henne i sängen på något vis också :)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Åh, vilken söt kotte! De är sällsynta numera så vad kul att ni får igelkottsgäster varje år. Är nog förmodligen samma men ialla fall, kul. Och än roligare att få kort på en! Det har jag ännu inte lyckats med kan jag säga.

2009-05-25 @ 11:50:33
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Det är mysigt med igelkottar på tomten! När jag var liten hade vi en hel familj som bodde under vårat hus... På grannens tomt bodde det en vessla... varje natt gick pappa och plockade in hela familjen igelkott i en stor kartong och gömde undan dem från vesslan... och konstigt nog fann hela den lilla familjen sig i det! Året innan hade vesslan käkat upp ungarna... :(



Hoppas att allt är bra med er!

2009-05-26 @ 15:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0