Köpt ny väska



Härom dagen var jag på Lindex och tittade lite och fick syn på den här fransväskan.
Genom åren har jag haft fransjacka, fransväska och ett par högt älskade fransstövlar,
vi t.o.m sulade om dem, men en dag fick jag tyvärr säga farväl till dem, men glömda
är de inte. Det hängde minst sex till åtta par väskor där så jag köpte ingen, tänkte att
jag skulle fundera lite innan. Dagen efter hade jag kommit fram till att jag med gott
samvete kunde kasta den  ett år gamla  väskan eftersom dragkedjor m.m redan var
trasiga. För en gång skull hade jag tur, det fanns bara en kvar och nu är den min :)

Annars har Alicia varit på sitt livs första tandläkarebesök, ja, eller tandsköterska är det
väl om vi ska vara petiga ;)  Allt gick jättebra,  Lisen och jag fick åka i den roliga stolen
och Lisen gapade så stort och tänderna såg jättefina ut, så allt var bra. Hon undrade om
Alicia använde napp eller tumme och det kunde jag ju med gott samvete svara nej på, hon
undrade även om Alicia gick upp och åt om nätterna och både jag och Alicia svarade nej,
för det gör hon ju inte, vi ligger kvar i sängen och ammar :)
Ett av barnen ammade jag länge, mycket längre än vad Lisen gjort och h*n hade aldrig
några hål, de två som inte har ammat så länge har däremot haft hål i tänderna så att ammning
skulle vara sååå skadligt för tänderna tror jag inte på.
Sista dagarna har vi varit ute så mycket att Alicia tröttnat och velat gått in. Jag har börjat rensa
lite smått både i rabatterna och i jordgubbslandet och har MÅNGA idéer på gång. Jag är så
glad att vi har en stor och vildvuxen trädgård, i perioder är det bara så roligt att rensa ogräs
och plantera blommor och när det inte är så kul, ja, då får det vara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0