Och så var det sommar...



hur kan det bara gå så fort?  Häromdagen var Lisen o mannen av och köpte nya
gummistövlar. Oj, sa jag nu blir blir det bråk, Angelica har klagat på att sina var för
små så hon kommer inte att bli glad, jag hade rätt (trevligt ;) så det vara bara till
och köra av och köpa ett par till. Så nu hoppas vi på en regnig sommar, skojar bara =)




Provade också att baka en rabarber/jordgubbspaj, gott med vaniljglass till :)





Vi håller fortfarande på med vårt grönsaksland, gräva väcka allt gräs är inte så
jättekul, men desto roligare blir det när det är klart :)




Här har vi fått några tujor på plats och börjat lägga plattor, tyvärr fick vi inte ha det ifred
för katterna så vi fick "bura in" ;) landen ordentligt.



Något jag gillar så är det vår lilla skog, så liten o gullig, denna hörnan ska vi ha kvar
så här, perfekt att göra kojor i :)



Den stora rhododenron (orkar inte kolla stavningen) blommar med nu, har sett på
många ställen att de satt ihop olika färgen, jättefint, man skulle kanske köpa en till.




Salladen börjar också komma upp.



Vår lilla damm ligger på "att göra listan" vi har inte hunnit med den ännu i år.


Däremot har vi gjort vid ena vallen, vi höll på en hel dag, puh, men fint blev det :)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Wow vilken fin trädgård ni har! Jättrhäfigt, jag visste inte att ni hade så stor tomt! Det ser jätte jättefint ut!

2009-06-02 @ 11:56:26
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: Anna B

Är de med snörning också gummistövlar? var köpte ni dem? Snygga stövlar och FANTSTISK trädgård.

2009-06-02 @ 14:25:58
URL: http://mittoperfektaliv.blogspot.com
Postat av: Supermom

Så jättefint ni har det! Här nere har rododendrona nästan blommat över... väldigt fin färg ni har på er!

2009-06-02 @ 19:41:51
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Annika

Hejhej. Var du ute och raggade idag? Jag såg dig allt;-)

2009-06-03 @ 19:46:39
Postat av: Petra

Lyllos dig som har så stort grönsaksland! Skulle också vilja ha det, men hela vår trädgård är typ lika stor som ditt land...snyft



Den såg rätt smarrig ut pajen!!;-)



2009-06-03 @ 23:35:24
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Annika, haha, jag såg dig också, tog bara lite tid innan jag började vinka, typ =) Tyckte att du själv såg rätt ensam ut i bilen, släpper verkligen Tommy iväg dig så där på egen hand ? ;) Själv hade jag hela högen med mig :) Hade hämtat Sanna, hon hade varit på klassresa i Kristianstad :)

2009-06-04 @ 10:31:01
Postat av: Annika

Jajamän. Skulle inhandla present till Johanna så de fick snällt stanna hemma. Sen var Victor och Tilda på skolresa så Tommy fick vara hemma för att kunna hämta dem när de kom hem.

2009-06-04 @ 21:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0