Bilar , vagnar och tjocka fruar ;)

Igår besiktigade mannen bilen och den gick igenom utan anmärkning, sköööönt. Är det något som är trist så är det att lägga en massa pengar på saker som inte syns, fast o andra sidan kan det ju vara bra att få den omsedd en gång om året så att man vet att man åker något så när säkert. Förra bilen vi hade skulle besiktigas i början av december varje år, mindre lyckat med tanke på julklappar och sånt, tror knappast att barnen hade uppskattat, en spindelled till Alexandra, nya bromsar till Anton och en bakaxel till Angelica och lilla Lisen får ett nytt avgassystem, julhelgen tillbringar föräldrar och barn med att montera dit dom nya delarna.

Idag var vi hos tandläkaren med Angelica, hon gick med igenom och så passade vi på och handla också. I stora mataffären hittade Angelica strumpor för 5 kr. paret så vi köpte några stycken och så var vi och köpte kuddar också. Vi har minst 8 kuddar i sängen, både platta och knöliga så sista tiden har mannen och jag haft knölkuddarna varannan natt, i natt var det min tur, det känns som att ligga på småsten ungefär så nu när barnbidraget kommit så kändes det som ett bra tillfälle att råda bot på det problemet samtidigt köpte vi en ny vagn till Lisen. Hade en likadan till Angelica och den var verkligen prisvärd, då kostade den 500 och nu låg den på 800 och som vi drog den stackars vagnen, i ur och skur och efter typ 5 år så visst funkade den ännu men den såg så hemsk ut så vi körde den till soptippen. Vi köpte en ny barnvagn till Alicia med ligg och sittdel så det är sittdelen då hon har använt sista tiden men nu ska det också packas upp på vinden i väntan på fler barn...smaka på orden...fler barn..visst låter det mysigt :) Förlåt ! Jag kunde bara inte låta bli, någon tyckte att det var ett bra tillfälle och sälja vagnen istället och denna någon läser bloggen hihi.

Sen ska vi bli rika också :) Mannen som bara älskar att spela på hästar, tyvärr vinner han inte så ofta, har hittat en spik till ikväll, MULLIGA ULLIS, så nu funderar jag på om jag ska skilja mig eller börja banta ;)

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja det förstår jag att ni behöver nya kuddar om vagnen ska sparas :-o hihi. Skämt åsido, skönt att bilen gick igenom, min ska in om ett par veckor och det blir alltid ombesiktning, tror bara jag fått igenom den ett år, suck.

2009-01-21 @ 19:23:34
Postat av: Ulrica

Ja, då skulle du sett våra madrasser ;), varje gång jag vänder mig i sängen så hörs det plong av fjädrarna, ibland så högt att Alicia nästan vaknar.Det är alltid en nagelbitare innan bilen går igenom...alla kan ju inte ha sådana där nya bilar som han, Tommy, du vet ;)Är ni friska nu annars?

2009-01-21 @ 19:47:59
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Annika

Hehe de är välanvända då, madrasserna ;-)

Ja Tilda har ingen feber längre, hon hade 40 grader i två dagar, men hon börjar bli hostig istället, hon får stanna hemma i morgon oxå, sen är det ju ingen skola förrän måndag.

2009-01-21 @ 21:04:03
Postat av: Ulrica

Japp, nästa gång blir det vattensäng :) Skojar bara! Är era barn lediga på fredag? Våra är nästa fredag. Nu har vi ätit kladdkaka, passar på när Kent är av, nej, han gillar inte det, han tycker det är för sött.

2009-01-21 @ 21:17:01
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Annika

Nej det är bara Tilda som är ledig, hon går ju förskoleklass och de går inte fredagar.

Ja kladdkaka är ju inte helt fel, brukar göra en i långpanna och den brukar försvinna rätt snabbt här.

2009-01-22 @ 07:24:07
Postat av: Ulrica

Jaha, här är det studiedag då så Anton och Angelica är lediga, Sanna vet jag inte med tror hon är ledig på torsdag eller något, de skulle ha någon filmkväll i skolan och så vara lediga dagen efter. Just nu sitter jag med läxböckerna, det går så där, det är roligt men svårt att koncentrera sig när en viss liten avbryter hela tiden.

2009-01-22 @ 10:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0