En bra dag :)

Idag har det varit en bra dag, tillbringade morgonen i sängen, jag med Se & Hör och Lisen med en serietidning och så barnprogram på tv:n, gud vad man är barnslig, ett barnprogram är jättebra, 2 syskon är på äventyr, idag var dom på julmarknad i Tyskland och igår var dom på någon alptopp, Tyskland med kanske? Vem vet dom kanske aldrig kommer längre än till Tyskland? Nåja, vi får väl se imorgon ;)  Kl. 9:00 ringde mannen och skulle väl kolla vad hans arbetsamma fru gjorde? Sen åt Lisen och jag frukost i lugn och ro, det här får jag skriva jättetyst så ingen hör...men gud vad det är mysigt när bara hon och jag är ensamma hemma. Efter frukosten fick det vara slut på slöandet , så Lisen och jag satte igång med....städning, vad annars? Började med badrummet, allt gick bra, utom att jag råkade skjuta iväg tvålet rakt i huvudet på stackars Lisen men hon verkade inte ta någon nämnvärd skada utan vi fortsatte glatt ut i köket och diskade och rengjorde microvågsungnen och andra halvsnuskiga ställen ;)  För att få en energikick så åt jag en banan, igår blev det choklad, men idag har jag varit nyttig hela dagen, håller det i sig några dagar så kommer det att synas på vågen :)

Vid halv 1 gick vi upp till skolan och hämtade Angelica och sen var vi ute en stund, hem och dammsög och småplockade lite och sen gjorde jag middag. Hann t.o.m diska innan jag körde till skolan och träffade engelska fröken som så klart är trevlig ;) än hade jag skött mig så det var inget att klaga på :)  Exakt en timme senare var jag hemma och ja, det kanske gick lite fort fram och tillbaka men jag kan ju inte hjälpa att jag typ kör en riktig rallybil ? Iaf på raksträckor och i nedförbackar ;)  Fick en känsla av frihet, ingen som skrek i baksätet, lugnt och skönt men efter ca 5 minuter kände jag mig lite ensam och saknade skriket :)

När jag kommit hem tyckte mannen att vi skulle handla med, vilket passade bra, för jag hade suttit och skrivit inköpslista med på förmiddagen så vi körde av direkt igen, Lisen hittade en toaring så vi slipper hålla henne medan hon går på toa, hon provade den direkt när hon kom hem och verkade nöjd, själv tycker jag att den känns i minsta laget så jag håller henne ändå för säkerhets skull, vill definitivt inte ha min lilla Lis i toastolen ;) 


Kommentarer
Postat av: TuvaLiten

Vad flitiga ni varit! Här blev det ett snabbvarv med dammsugaren i kök o hall, så mycket så att storasysters kompis inte skulle svimma redan vid trappan;) Resten av huset kräver nog en skyffel tror jag, suck...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0