Totalt hjärnsläpp



fick jag idag. Brukar väl se mig själv som en rätt jordnära person med lite mycket
fantasi ibland. Och idag blev det lite väl mycket av det sistnämnda. Hade ett ärende
till orten bredvid och eftersom mamma o syster skulle dit så passade jag på att
få lift. Meningen var att Lisen skulle sova men hon var inte med på noterna utan
hade bestämt sig för att vara uppe. Mannen skulle passa henne men jag var lite
orolig för att hon skulle bli trött medan jag var av och bli jätteledsen när hon märkte
att kossan, nej jag menar mamma inte var hemma och kunde amma henne till sömns.
Vi var av en dryg timme och hela tiden kunde jag se mitt förtvivlade barn framför mig som
grät efter sin mamma och som jag sa till MIN mamma, hade hon bara sovit så hade jag
sluppit känna mig så stressad.

Kommer hem och knackar på dörren, ingen öppnar, knackar igen ett par gånger, hör ett
barn gråta och blir nu säker på att mannen är på övervåningen och hör inte mina knackningar
för Lisens gråt så jag ringer in i stället ,mina husnycklar var så klart där dom ska vara...i nyckelskåpet ;),
tittar på bilen, hemma är dom ju, ringer in igen och knackar, tycker fortfarande att jag hör barngråt
och det är då jag kommer på det.....MANNEN HAR SÅ KLART TRILLAT NER FÖR TRAPPAN och
nu går Lisen omkring där inne alldeles ensam och gråter och överallt finns farorna, små saker
att sätta i halsen, vassa saker och HON kan ju med trilla ner för trappan. Att mannen nu är min f.d
man ägnar jag inte en tanke åt utan har bara Lisen i tankarna. Snabbt ringer jag min stackars mamma
och förklarar läget (fast utelämnar det här med mannen, det kan ju bli för mycket för henne) och medan
jag fortsätter stressa upp mig kommer jag på att mannen har ju en telefon, ringer jag honom så
kan jag ju få svar direkt, typ kolla hälsotillstånd o så ;).

Han svarar glatt att han o Lisen är och möter Anton vid skolan och är hemma om en minut. Jag fick ringa
mamma igen och förklara att nejdå, det var ingen fara, överspänd? nejdå, inte alls, hjärnsläpp? antagligen.
Jaha sa mannen det märks vilket stort intresse du har av mig. Fast tack o lov tog han det från den humoristiska
sidan och nu får jag väl ägna resten av fredag till att förklara hur mycket jag älskar honom :).

Kommentarer
Postat av: Ninni

HEJ!

Hihihi ja, sådär är vi mammor!

Men det var ju bra att inget hänt i alla fall!!

Ha en bra helg!

2009-01-09 @ 22:02:48
URL: http://ninnih.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Ja, mannen gjorde narr av mig hela kvällen :). Ska försöka använda huvudet nästa gång innan jag överreagerar ;)

2009-01-10 @ 22:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0