Idag sa mannen att jag var dum som en höna

och jag kan inte annat än att hålla med. Förkylningen var lite bättre idag så då kom jag på den smarta idén att  vi kunde ju ut i bushen och plocka ved nu på eftermiddagen sen tar vi resten i morgon och så har vi hela helgen ledig (och jag kan åka till IKEA på söndag ;)  Mannen var inte så pigg på idén, han tyckte att jag skulle hålla mig inne någon dag till efter som jag inte var så jättepigg men det tyckte inte jag så vi körde iväg och idag snöade det bara, till skillnad mot förra gången, då regnade det och det var inte kul. Men som sagt idag var det riktigt mysigt, snön föll och där gick vi och plockade pinnar och hade så roligt man nu kan ha bland ris och grenar. Anton var med oss medan resten var inlämnade hos mormor i säkert förvar. När vi var klara så fick vi te och kakor, gott, men jag kände mig helt färdig vilket jag inte brukar bli av lite skogsarbete, arbetsam och flitig som jag är ;) och nu har så klart näsan korkats igen och så värker det som bara den i tänderna och runt min lilla näsa och andas går inte alls. Stöön, jag skulle lyssnat på min man och stannat inne. Och inte blir det bättre av att han säger, vad var det jag sa. Naturligtvis finns det så klart inga näsdroppar hemma heller så mannen kom på att jag skulle smörja vicks under näsan så att jag kan andas och det svider som katten, konstigt nog så känner jag inte lukten så jag måste verkligen vara igensatt. Prosit!


Kommentarer
Postat av: TuvaLiten

Mäh, menar du att gubben hade rätt?! Aj då, inte bra ;) Men då får du hålla dig inne ett par dagar nu och plocka fram symaskinen, så ska du se att det kommer något gott ur förkylningseländet:) Krya på dig och överlåt vedplockningen till den allvetande mannen;-)

Postat av: Carola m 7

Ahhh, typiskt:(

Varför gör man sådär, tror att man är så himla pigg och blir så glad över det så man kör totalt slut på sig...Korkat, men jag gör lika.

Krya på dig!!!

2009-01-30 @ 23:45:42
URL: http://wetterholm.bloggagratis.se/
Postat av: MissyElliot

Hoppla, tyvärr måste jag säga att mannen hade rätt.... Du skulle stannat hemma nerbäddad ett tag till...



Hoppas att det känns bättre idag...

kramiz

2009-01-31 @ 08:47:19
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Nettan

haha, låter lite som mig det där, maken får nästan fjättra mig vid sängen om jag ska stanna kvar i viloläge oavsett hur dålig jag än är. Envishet är bra som oftast men ibland går den överstyr och blir till dumtjurighet.

Se till å krya på dig nu

Kram

2009-01-31 @ 10:15:25
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0