Tapetlös och nacklös ;)

Jag ska bespara er bilder från vårt matrum, men med lite fantasi kan ni nog räkna ut hur det ser ut. Tänk er ett rum där någon dragit ner alla tapeterna med en spackelspade, mysigt, va. Tyvärr påverkar det inte mataptiten annars kunde man ju haft det som bantningstips, ät alla måltider i ett tapellöst rum och tappa aptiten, men som sagt det funkade inte ;(
Jag har något så vansinnigt ont i nacken ikväll, ändå var jag så smart att jag tog först en vanlig stol och ovan på den en mindre och ovan på den stod moi, men ont i nacken fick jag ändå. Alexandra tiggde jag till mig en nackmassage av, jätteskönt! Fast nu efter känns det ännu värre, ibland bränns det och ibland kan jag svära på att jag känner blodet flyga fram och tillbaks i nacken och ont så in i vassen gör det. Nu när halva familjen sover så har jag passat på att kika lite i kataloger och på IKEA, har hittat en schäslong (ektorp) som jag vill ha, ska ha en myshörna där man kan sitta och läsa, skulle haft en svart men det fanns inte så det får väl bli en beige istället.

Imorgon ska Angelica till doktorn för sina händer igen och då ska vi passa på och titta på golv också. Mannen har fått färdigt valvet så det går framåt. Ikväll somnade Lisen med Bamsetidningen i famnen, hon är så söt ungen så jag hade kunnat ätit upp henne. Förra veckan var hon inte ett dugg söt, jag gissar på en trotsperiod för hon skrek hela tiden och sjuk var hon inte iaf, men nu har hon varit så go i många dagar och hon pratar och säger så gulliga saker :)

När hon var hos doktorn förra veckan så var hon jätteblyg och gömde sig hos mig hela tiden, doktorn försökte skoja med henne och så skulle han ju försöka titta på hennes ögon, vilket inte var så lätt när hon höll för dom hela tiden, han försökte med att visa henne lampan och allt möjligt, inget funkade. Efter att jag fått rört hennes ögon och doktorn gjorde en snabbtitt så var vi klara. När vi gick där ifrån så sa vi, det var väl en snäll doktor? Lisen:NÄÄ!!  Jo, sa vi, han var väl snäll? Lisen: NÄÄ! DUM!! Vilket underbart litet barn :)

Kommentarer
Postat av: monika

hej kikade in....... läste på nätet att du hade blogg.. ser familjen annorlunda nu kram

2009-02-16 @ 20:09:05
URL: http://www.metrobloggen.se/Monikah
Postat av: Anonym

Nä, doktorn var väl inte snäll om han tittade fast han inte fick.

barn är verkligen ärliga och svåra att lura :)

Hon är så söt!

2009-02-17 @ 21:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0