Om jag bara kunde bestämma mig ;)

Funderar på att köpa ett halsband med barnens namn, men kan så klart inte bestämma mig, hittade genom en annan blogg, min lilla oliv, billig och bra, men så var jag inne på ett annat ställe och tittade (jag vill ha 4 brickor, inte den runda) och där hade dom 3 brickor som hängde i olika höjder men såg inte någon med 4. Är det någon som har med 4 och råkar den i så fall komma in hit så ge mig gärna ett råd, jag är verkligen sugen på ett sådant halsband! Rummet går framåt, sakta men säkert. Fast jag är osäker på färgerna, hade jag tagit dom röda tapeterna så hade jag sluppit många bekymmer ;) för då hade rummet blivit vitt och rött...men nu...vita väggar, en beige fondvägg med svarta blommor med blad i brunt och silver och så då den röda rostavlan. Och antagligen en beige schäslong då :) Men ska jag ha vita gardiner, röda, svarta går ju med bra. Eftersom stolarna börja bli lite slitna så funderar jag på att köpa stolöverdrag, hittat fina heltäckande på ellos, vågar nog inte köpa beige, tänk ketchup ;) så det måste nog bli svarta i så fall. Sen måste vi så klart ha en lampa i läshörnan och i den hörnan är jag inne på allt från lyktor att hänga i taket till någonslags väggplafond. Ljusstakar är ju livsviktigt, vilket passar bäst in silver eller guld, måste ju ha något som glimmar. Tack o lov har jag iaf bestämt mig för 2 svarta hyllor på väggen. Gissar på att i slutänden får mannen bestämma eller det är kanske bäst om jag gör det, om jag nu bara kunde bestämma mig :)

På tal om mannen, man kan undra vad det är för konstigt folk han jobbar med, kan iaf inte vara något bra sällskap för honom ;) Följande visdomsord kom han med igår : Först skapade gud jorden, sen vilade han, sen skapade han mannen, sen vilade han, därefter skapade han kvinnan och sen fick varken gud eller mannen vila.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Är det rostavlan då som inte passar in menar du, för att den är röd och det andra svart/vit/beige? Men häng den någon annanstans i huset...? Eller blir den kanske en färgklick mot den vita väggen i matrummet? Lite svårt att visualisera hur det ser ut, men det blir säkert fint, vad du än bestämmer dig för! :)

2009-02-17 @ 22:20:03
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: Annika

Kolla i min svägerskas blogg, hon har beställt namnbrickor med fyra namn. Nu får du snart lägga upp lite bilder på renoveringen. Nyfiken ju.

2009-02-18 @ 06:43:54
Postat av: Botti

Jag tycker nog allt att det låter som ett roligt bekymmer du har! Har själv oftast svårt att bestämma mej... Inga bra idéer heller...

2009-02-18 @ 08:45:25
URL: http://www.bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Annika: haha, det är där jag hittade brickorna och fick fart på dom funderingarna igen :) Jag tyckte att dom var fina för det priset(300) men Kent hade sett andra som han gillade mer, men där är det lite annat pris(runt 1900) o som sagt jag har bara sett med 3 brickor. Fast jag har sagt att han får betala hälften :) så när han funderat lite så tycker han säkert att 300 är ett lagom pris :).

2009-02-18 @ 13:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0