Nya tapeter



Idag var vi iväg och handlade och det blev faktiskt varken de röda eller de silveraktiga tapeterna, utan det blev dessa. Varken mannen eller jag blev så jättenöjda med de vi hade tittat ut hemifrån men så hittade vi dessa och dom kändes helt rätt :) Känns skönt att man har bestämt sig, låg faktiskt vaken till 1 i natt och velade, jag har ju redan möbler och lampor och allt så det är ju inte aktuellt att byta ut hela rummet ;) Nåväl, man kommer på så mycket bra om nätterna :) , tanken är att vi ska ha ett slags vitrinskåp, datorbord, myshörna och bokhylla + då matbordet i matrummet, en del av mig vill handla hejdlöst men den snålare delen sätter p för det och här måste jag med lägga in en rolig historia.

På väg till affären tyckte jag att det var en bra idé att berätta för mannen vad jag hade funderat ut. jag börjar lite fint med öppningen...nu vet jag hur jag ska göra i köket (vilket också ska göras vid men inte nu) och mannen, NÄ du här ska inget kök göras vid, det räcker med matrummet, badrummet, veden osv och jag försöker bryta in lite..men..Glöm att jag får en syl i vädret ;) Nåväl efter någon minut kom det...ja, vad skulle du säga? Nej, sa jag det tänker jag inte berätta(barnsligt, jag vet) mannen fortsätter, jamen du kan väl bara säga det. Jag fortfarande, näe, fick jag inte säga det innan ska jag inte säga det nu heller och här hörs det sjungande från baksätet :En hemlighet som ingen vet, jaaaag har en hemlighet(tror det är någon med Linda Bengtzing?) Det var Anton som la sig i det (han tyckte nog att vi var lite omogna;) Så efter mycket skratt så fick jag berätta vad det var jag hade tänkt på från början. Tanken var bara att jag skulle ta vitrinskåpet som står i köket flytta det till matrummet och köpa ett skåp till köket som jag kunde ha som skafferi. Mannen drog en lättnad suck och höll med. DET var en bra idé :)

Kommentarer
Postat av: TuvaLiten

Tjusigt! Ser fram emot att få se bilder sen när tapeten är på plats.



Hehe, kunde mycket väl utspelats i vår bil;-)

Postat av: Petra

Jättefina!!

Tänk va effektiv man kan vara på natten, känner igen det så väl...Dessvärre går man miste om sin "skönhetssömn", men man kan ju inte få allt;-)

2009-02-08 @ 21:17:18
URL: http://nofimi//010308
Postat av: MissyElliot

Den tapeten var väldigt fin.



Fnissar åt konversationen som sedan föjde, om vitrinskåpet...

Ha en mysig kväll

:-)

2009-02-09 @ 22:47:18
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0