Här har Angelica fått nya vantar



Angelica har ju atopisk eksem, när hon var liten var det mycket värre, men just
nu har hon bara lite i knäveckan och så då händerna. Konstigt nog är händerna
lite bättre på vintern men speciellt bra är dom inte, hela handflatorna är helt
såriga imellan åt och vi smörjer och smörjer hela tiden, allt från mjukgörande
till kortisonsalvor i olika styrkor. Händerna blir bättre av kortisonet men så fort
vi slutar kommer det tillbaks igen. Sista doktorn vi var hos förklarade att det
finns ju inte så många jobb att välja emellan för Angelica när hon blir stor.
Men med tanke på hur dålig hon var för några år sen med all allergi och astma
så känns det faktiskt inte som något stort problem.

Nu ska vi som sagt prova dessa vantarna, ett slags silkesvantar, som ska vara
nästan lika bra som kortisonsalvor som hon ska på sig om nätterna, ska bli
intressant och se om det funkar.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Nu måste jag ju bara höra....var köpte ni dem och verkar det fungera?

Jag dras med atopiska eksem, hade stora blödande eksem i kvävecken i nästan 15 år. Nu i vuxen ålder är det nästan helt bra, men händerna är nariga och spricker hela tiden - spelar ingen roll hur mycket jag smörjer mig heller eftersom jag måste tvätta händerna så ofta.

2009-03-02 @ 22:25:39
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0