Doktorbesök och halka



I förrmiddags var jag med Alicia hos doktorn, hon har klagat på att det gjort ont
i ögonen länge, hon skriker till och tar sig för ögonen och säger att det gör ont,
men efter en liten stund så släpper det. Hon är varken röd eller att det ser ut som
någonslags infektion där så därför har jag inte direkt brytt mig om det, fast igår när
det hände så drog hon ner ögon, ja, vad heter det, kanten vid ögat nertill? Ja, iaf
då såg jag att hon var jätteröd dår precis som ett långt rött streck under båda ögonen.
Doktorn trodde iaf inte att det var något farligt, kanske början på någon allergi för henne
också? Vi skulle iaf avvakta och se om det försvinner annars får vi väl söka igen.

Snö har vi ju också fått, det ser så fint ut ute men fy vad det är halt! När Alicia och jag
skulle hämta Angelica vid skolan halkade först Alicia 4 gånger, på hemvägen ramlade 
Angelica 2 gånger och det slutade med att jag med halkade utan för vårt. Känns som
att det är läge att stanna inne idag ;) 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja det är farligt med snön, fråga Kent hur Victor såg ut idag. Fick hämta honom i skolan i morse, så han missade badet även denna gången. Förra gången var han sjuk.

2009-02-11 @ 18:26:55
Postat av: Botti

Åh vad det ser häligt ut med all snö! Fast det är ju inte så kul att det är halt!

Här i Gbg så har det snöat på morgonen tre dar på raken, sen töar det bort på eftermiddagen.... lika bra det för här blir ju snökaos om det blir ca 10 cm snö eller mer!!! asg



kram

/B

2009-02-11 @ 19:08:29
URL: http://www.bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Ja, Kent sa att han hade slagit sig! Har han ont? Själv halkade jag precis när jag skulle gå in vid vårt, där nere där vi har jordgubbarna. Jag bar på Alicia men orkade hålla henne iaf men slog i mina knän så in... jag kunde inte resa mig på många minuter så var det någon som såg mig så trodde dom nog att jag låg på knä och bad mitt på vägen :) Nu kan jag knappt gå men det går nog om tills imorgon.

2009-02-11 @ 19:11:02
Postat av: Annika

Jo han har lite ont, börjar bli alldeles blått på hakan. Du har otur med ditt ramlande, är det inte halkan så är det trappen.

Vi var tvungna att ha tag i nya skor till Johanna idag. Tredje gången vi köper vinterskor till henne i år, två ggr tidigare har de gått sönder så vi fått lämna tillbaka dem och sist sa vi att det är ingen mening att köpa nya för det kanske inte blir mer vinter. Men idag kunde hon inte gärna gå i jympadojjor.

2009-02-11 @ 19:18:02
Postat av: Ulrica

Ja, borde nog skaffa mig en käpp ;) Har ni köpt alla skor där ni träffade Kent? Vi har slutat köpa skor där för dom går bara sönder. Man kan ju undra vad det är för kvalite på skorna nu för tiden eller är det för att(vi iaf) man köper så billiga. Men vem har råd att köpa dyra skor när man är några stycken?

2009-02-11 @ 20:06:44
Postat av: Annika

Nej först köpte vi på Skokanonen i Växjö, sen köpte vi i Tingsryd och nu här, men dessa behöver inte hålla så länge i alla fall. Tycker skor har dålig kvalite nu för tiden. Förra vintern köpte jag svindyra goretexkängor till Victor för 600 spänn just för att han sliter sina skor så mycket och jag tänkte att de borde ju hålla när de är så dyra men innan vintern var slut var det hål både under och på sidorna.

2009-02-11 @ 20:46:53
Postat av: TuvaLiten

Hade skrivit en lång kommentar förut, men sen hängde hela datorn upp sig o allt försvann:( Nu minns jag inte vad det var jag skulle "säga" så det får räcka med ett godnatt;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0