Snöslask och städning

Vilken fin dag! Igår började det snöa och idag är det helt vitt ute, fast nu skiner solen så vi får väl se hur länge den blir liggande, knappast till jul för dom brukar vara rätt gröna här. Sonen var inte iform idag så han fick stanna hemma och det var väl lite tur i oturen för i valet mellan gummistövlar och varmare, dock inte vattentåliga, stövlar till Angelica tog jag dom lite varmare på henne när hon skulle till skolan. Jaha, när vi var framme, det är max 5 minuters väg, så var hon så klart helt blöt om fötterna så det var bara för mig och hem igen efter gummistövlar och torra strumpor och då var det skönt att Anton passade Alicia för annars hade jag fått dra barnvagnen med i slasket fram och tillbaka. Som tack för den hjälteinsatsen så fick dom pizzamackor till frukost och Alicia åt upp TVÅ stycken, vilket känns skönt för då vet jag att hon inte svälter ihjäl idag heller iaf ;). Nu är det inte så att jag är snål med maten till henne utan det är så att hon vet vad hon vill äta och definitivt vad hon INTE vill äta. Tyvärr lutar det mer åt det sista och det är  lite jobbigt.

Förmiddagen har annars gått åt till städning men det känns som man inte hinner mer än vända ryggen till så är man tillbaks på ruta ett, ja , kanske inte riktigt men åt det hållet. Undrar vem det är som alltid ställer upp här för när jag frågar är det ingen som vet, kanske det är tomten? Nu ska jag göra ett nytt försök med och somna Alicia, förra gången så lyckades hon nästan göra så att jag somnade och då tyckte hon att det var läge och gå upp. Det är rätt lilla Lisen, håll mamma igång bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0