Snäll, söt och lite arg

Nu har den lilla godingen gått och lagt sig, Alicia alltså, inte mannen ;), är det inte lite tidigt med "trotsålder" när man är 20 månader ? Hon vet verkligen vad hon vill och jag försöker göra som jag läst någonstans....välja mina strider, nu låter det ju som det är rena kriget här och så illa är det inte riktigt men mycket skrik, det är det. Gissar på att det är därför dom är så små och söta, så att man glömmer hur jobbiga dom kan vara ibland. Jag kan ärligt säga att jag inte minns att dom andra barnen skrek mycket, vilket dom säkert gjorde, utan man minns bara allt som i rosenrött och helt underbart :).

Idag var jag iaf smartare än henne, om det nu är något o skryta med, jag är ju trots allt lite äldre, så när hon i morse stod utan kläder, det gick bra och få av henne pyjamasen men klä på sig skulle hon inte utan envisades med att försöka få på sig en jacka och när inte det gick så blev hon snart jättearg, så kom jag på att jag också skulle bli arg på hennes jacka och skälla på den och under tiden vi gjorde det så klädde jag på henne. Efter frukosten blev hon arg på trampbilen och ja, tillsammans skällde vi ut den elakingen också. Så har vi hållt på idag och vi är så överens över alla elaka saker som kan drabba en liten Alicia. Så slutet gott, Lisen är glad och jag är hes.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Om du undrar varför det inte dyker upp något mail från mig beror det på min dator, som vanligt. Åhhh vad jag är trött på den...! Ibland funkar alla internet sidor jättebra, men ibland hänger sig allt. Hoppas nu jag lyckas skicka iväg den här kommentaren i allafall! Tur att du har din blogg nu så jag kan ha lite koll vad som händer hos er!

2008-12-03 @ 12:37:27
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: sivan

Å vad smart! Jättebra tips när trotset når hit. Än så länge är Lillen en ganska beskedlig liten man.

Han stora syster har trotsat i alla sina åtta år så värre än så kommer han knappast att bli! Det kan inte vara möjligt nämligen att bli trotsigare än hon!

2008-12-04 @ 00:05:18
URL: http://eirenes.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Ja, alla barn är ju olika, komihåg att sonen med var som en liten ängel när han var liten, sen var han jobbigare i 3-4 års åldern men där efter blev han en god son ;)

2008-12-04 @ 14:05:42
URL: http://mamaauroras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0