Kyrkbesök

Ikväll var vi i kyrkan och tittade på luciatåg, det var mannen som ville dit och få lite julkänsla, själv var jag lite pessimistisk med tanke på Lisen, kunde riktigt se mig själv jaga en gallskrikande liten typ i full fart på väg fram till altaret. Nu blev det inte så utan hon var hur snäll som helst och hon tyckte t.o.m att det var roligt, så fort sången tystnade sa hon, mer, mer och läktaren var verkligen intressant, hon pekade upp hela tiden och sa, bebi upp och vi sa, nej och hon sa nej och skakade på huvudet och efter en liten stund kom det igen, bebi upp och så höll vi på. Nu blir vi inte färdiga att gå så ofta i kyrkan, trots att Alexandra går och läser, men när man väl kommer dit så känns det bra.

Idag är det 10 dagar till julafton och på det stora hela ligger vi väl bra till, igår skrev jag julkorten, gjorde 2 kg köttbullar och bakade. Julskinkan ligger i frysen och nästan alla julklapparna är klara, i år blir det inte så många paketer, tycker att det är lite dumt och köpa en massa grejer som dom inte behöver bara för att det ska vara så. Kvar är knäck, kola, janssons frestelse och att julpynta. Och säkert tusen grejer som jag glömt. Nu ska jag säga godnatt till Angelica innan hon hinner somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0